Uitblinkers nummer 9, het vakblad over eten, drinken en gastvrijheid in de zorg, is uit en staat volledig in het teken van de Zorgtotaal.
In dit nummer geven Vincent Bos, directeur Zorg van Zorgboodschap, en Arij Boon, directievoorzitter Boon Food Group, hun visie over de opkomst van retail in de zorg. “Retailpartijen zijn samen marktleider in de zorg geworden en dat heeft gevolgen.”, zegt Vincent Bos hierover.
In het artikel wordt ingegaan op de stevige competitie binnen de retail tussen drie grote bedrijven: Albert Heijn, Jumbo en Superunie. De prijzen zijn door de competitie voortdurend in beweging en dat zorgt ervoor dat je elkaar scherp houdt.
De medewerkers op zorg afdelingen maken er een uitdaging van om binnen het budget juiste keuzes te maken. Door de opkomst van de retail zijn afnemers in de zorg voordeliger uit: “De inkoopkracht van retailers is ten opzichte van foodservice-aanbieders enorm.”
Naast het retailassortiment levert Zorgboodschap ook grootverbruik-, horeca- en dieetproducten, en medicinale voeding. Daarnaast probeert Zorgboodschap waste te voorkomen door afdelingskeukens en broodkarren on stock te bevoorraden. Dit maakt Zorgboodschap een totaalleverancier voor de zorg.
Bezoek ons 12, 13 en 14 maart op de Zorgtotaal waar we een horecaconcept presenteren voor de zorg. Ten behoeve van keukens, restaurants, ontvangst van bezoekers in gemeenschappelijke ruimtes en zelf koken op de afdelingen.